Bland annat jackan.

Dagen har gått fort. Men självklart kom jag att upptäcka att Gaël, och då också såklart Romain, målat med färgpennor på väggen. Mycket. Måste de ha gjort när jag lagade mat (såklart). Kul.
Åh, Valérie och Nicolas är så omtänksamma. Frågade hur det var efter igår. Och idag kom Nicolas hem tidigare bara för att han skulle hjälpa till för att försöka få Gaël att sova en stund på eftermiddagen. Det gick inte så bra, men han var i alla fall i sitt rum i ca 45 min, Romain somnade efter ett tag (när de slutat gapa på varandra..) och då blev han tyst och snäll. Så en skön eftermiddag. Jag planerade att vi skulle gå ut och gunga efter mellanmålet men då, helt plötsligt kom Nicolas hem, så det blev inget med det. Och ja, jag upptäckte ju målningen också..

För att visa mer på deras omtänksamhet: Vi tre ska antagligen åka till något sorts spa-aktig i Tyskland i november. För att vila upp oss lite. Vi ska prata mer om det ikväll tror jag.
Ikväll ska jag kanske även prata med den tjejen som är tänkt att bli deras nästa aupair. Hon är amerikan. Så ja måste ställa om min hjärna till engelska. Undrar hur det kommer att gå..Jag kommer lätt glömma bort en hel del ord på engelska som jag kan på franska.
Lite orolig är jag allt...

Min nya jacka. Brun är den, med rutigt foder. Jag gillarn!

image49

Mycket bloggande idag...

Kan ju nu också stolt meddela att Romain numera kan säga mitt namn ordenligt. Det har varit "Vaja" i en månad nu..fast han har inte sagt mitt namn så mycket. Nu ropar han Maja varannan minut.

Ledig förmiddag i morgon. Blir väl lite mer bloggande då kan tänkas. Om torsdagen och andra tankar om allt möjligt som jag känner att jag kan vänta en dag med att skriva.. hihi.
Jag har i alla fall gjort en lista med vad jag måste hinna med i morgon. Promenad, dammsuga, fixa lite hemligheter, städa badrum m.m. Samt att jag ska sova och inte ställa klockan! Det gör verkligen ingenting om jag skulle råka sova lite för länge.

Nu ska jag ladda mitt huvud fullt med engelska. Märker att när jag försöker formulera meningar som jag kan behöva säga att jag lägger in franska ord lite då och då..

Kommentarer
Postat av: mamma

Jösses vilken framförhållning fam har, redan plan för nästa barnflicka! Snygg jacka! snygga bilder! puss

2007-09-25 » 22:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback