En snigel som var ledsen..

..det såg jag och Gaël idag. Enligt honom.

Jag har varit sådär trött idag också, inte lika extremt, men ändå trött, fast nu tror jag att jag kommit på vart felet ligger. Mina morgonpromenader existerar inte längre. Något som är väldigt synd, det var ett mycket bra sätt att börja dagen på. 50 minuters promenad upp på berget och ner igen. Fast när jag börjar 7.15 så känns det inte så aktuellt. Men måste försöka komma ut några gånger när jag börjar senare. Vore så skönt. Det värsta är ju att sängen känns skönare för det mesta - innan man kommer ut.

Jaja, jag tog mig i alla fall ut på en kort promenix när min jobbdag var slut idag (för övrigt ca 45 minuter senare än vanligt. De ursäktade sig och gav mig en ledig förmiddag framöver istället. Tackar jag för.)
Sen blev det styrka, båda armar och mage. Duktigt. Och så kommer det förhoppningsvis fortsätta nu.
Dagen har i sig varit nyttig. Jag dissar nu sylten på mackan till frukosten samt det vita brödet (Man tröttnar snabbt och man känner hur sockret vältrar sig i munnen..) Nu äter jag Pain au cereal så fort det finns tilgängligt (kanske inte riktigt fullkornsbröd, men ändå inte helt vitt) med skinka eller prickig korv. Samt yoghurt och KellogsK.
Helt enkelt så får jag nu en bra start på dagen.

Det känns bra att det inte är heldag imorgon med barnen. 3 dagar själv, 11 timmar per dag, det tär på en. Hade den turen att jag kan skjutsa dem till mormor och morfar. Nästa vecka börjar med tre dagar i rad. Yep..
Alltså, efter lunch imorgon åker vi. På vägen tillbaka har jag tänkt att jag ska stanna på Coop och köpa lite gott gott. Melon, choklad..vad coop har att erbjuda helt enkelt. Helt själv i huset tänker jag utnyttja. Dansträning i vardagsrummet. Det är massor av plats om man bara skjuter undan sofforna. Sen vältra mig lite i det goda innan Nicolas och Valérie kommer hem. Möjligen äta ute och sedan bio. Vet ej än vilken film, möjligen bestämmer vi det ikväll samtidigt som vi spelar Trivial Pursuit DVD-edition.
Det var gårdagskvällens underhållning det. Sverige leder kan jag meddela. Jag har två bitar! yey.
Fast till min besvikelse så finns inte mina favoritkategorier, historia och geografi, med. Utan det är mest underhållning. En kategori är TV. Fransk TV. för det mesta Jag är lite lost på den fronten men förhoppningsvis hittar jag en fråga som jag kan till slut.
Sen är det ju inte det lättaste att förstå på franska heller.. Ang DVD-edition. Alla frågor där man kan få en plupp får man genom att titta på DVD:n, spännande.
Kampen fortsätter ikväll..

Och kampen om vädret fortsätter. Idag vann sommaren och solen. Hur går det i morgon tro?


image37

Löven har i alla fall börjat tappa färg..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback