Glädjerus

Det är HELG!!
Halleluja.

Jag sitter nu i soffan i vardagsrummet och njuter.
Förmiddagen förflöt på bra. Vi tog en tur till lekplatsen men det var fortfarande blött efter natten (alltid dimma här på morgonen..) så det blev inte så mycket lek, men skönt att komma ut i alla fall. Lagade mycket enkel mat och sen bar det iväg till Courtelary. Romain grät när jag åkte. Satt med mig i soffan länge och ville inte att jag skulle ge mig av. Stannade på Coop. Köpte melon, lite choklad, läppglans och ett block, ett rutat block. Det finns typ bara rutade block här, jag fattar inte varför, så jag kände att "äh, jag tar det ändå". Och så blev det.
Väl hemma så bytte jag snabbt om och sen hade jag en av de bästa 45 minutrarna här på länge. Dansuppvärmning, battement (den möjliga sträckningen i höger ljumske är nu bekräftad..), Produktionsdanser, diagonaler..Oj, vad härligt det var! Men var tvungen att sluta för att hämta Nicolas på jobbet.
Vilken glädje jag kände. Och känner fortfarande. Synd att jag inte vet när jag kan göra det igen. Även fast mitt rum är ganska så stort så går det ändå inte att dansa därinne. Uppvärmning ja, men resten är kört.
Suck. Måste ta vara på de tillfällerna som kommer.

Hmm, jag hade planerat att dammsuga rummet också. Det är inte klokt vad fort dammtussarna samlar sig. Men just nu känns det inte så aktuellt att släpa upp dammsugaren..Kanske senare. Kanske inte alls idag, Fast i och för sig, inte på hela helgen heller.hmm..borde kanske...



image38


4 veckor i detta land har det också blivit.

Nej, nu ska jag ta mig en melonbit till, och en chokladbit också kanske. Det är ju fredag! Fixa i ordning lite och sen är jag redo för restaurang och bio. Jag tror det blir Rush Hour 3. Får se om jag hänger med och fattar allt det roliga. Jag är lite trög på den fronten. Men den är i alla fall på engelska. Och textad både på franska och tyska. Nu undrar jag. Ser man bara halva filmduken då eller? Svar kommer så småningom..

Ha en underbar helg allihopa! Det ska jag ha.

Fast det kommer nog ett litet inlägg innan jag drar imorgon.
Jag har blivit bloggoman tror jag.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Kul du verkar ha som au pair!!, haha kul det med bion ser fram emot att få veta hur det funkar med två textningar.

2007-09-21 » 17:50:28
URL: http://sandiesandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback