Hakuna Matata

Romain, 2 år: Titta, en TRAKTOR! varje gång en traktor finns i sikte.
Ok, det är kanske inte så konstigt att en tvååring gör så, men här finns det ju nästan lika många traktorer som hus (ehm, ja kanske lite överdrivet, men man ser i alla fall ett 10-tal varje gång man går utanför dörren..)
Han borde vara van (fast ja, i och för sig händer det ju även ganska ofta att han ropar till "En bil!" också..)
Samma visa när det kommer ett tåg. "titta, ett TÅG! Ja, det passerar ungefär 4 tåg i timmen..

Hmm..på en vecka har jag nästan ätit upp ett paket KellogsK, 750g, inte riktigt själv men nästan. Ojoj.
Frågan är: Borde jag oroa mig?

Fiskpinnar och potatis lagade jag till lunch idag. Mums! Det var bara lingonen som fattades..
En bra dag har jag och pojkarna haft, återigen. Kravlat oss upp på en kulle (låång uppförsbacke) med cykel och vagn. Det tog tid, men tillslut gick det. Mellanmål innehållandes frallor med prickikorv, apelsinfestis och nån sorts bulle med chokladbitar i (inte god enligt mig). Jag solade i gräset medan pojkarna lekte med stenar. Är de nöjda så är jag nöjd.

Jag har idag varit här i 3 veckor. Det känns som om att jag varit här i hundra..eller i alla fall 3 månader.
Om 6 veckor och 3 dagar kommer familjen. 29 Oktober är datumet. Jag längtar.

En fråga till alla därute som kan tänkas läsa detta. Tre dagar nästa vecka ska jag laga lunch.
Tips mottages tacksamt. Gärna sådant utan kött och som lätt går att göra laktosfritt. Och barnvänligt och lättlagat såklart.

Min franskakurs är framflyttad, för få deltagare än så länge. Vi tror att vi måste börja se oss om efter en annan skola tyvärr.. Men nu kan jag gå på aupair träffen näst nästa vecka! Det är bra det.

Imorgon jobbar jag egentligen bara halvdag men vi får se när jag kan sluta. Vi har blivit bjudna på lunch hos morföräldrarna och det tackar jag inte nej till. Så trevliga så. Och så måste jag lära mig vägen eftersom jag ska skjutsa pojkarna dit nästa vecka när de ska vara där över helgen. Känner inte för att köra fel, så imorgon är det jag som håller i ratten.

Nu ska jag ta och läsa och sedan försöka att inte tänka för mycket. Vi får se hur det går med det..

Sov sött.

Kommentarer
Postat av: Dress Like a Princess

Sov sött du med :)

2007-09-14 » 22:09:39
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Postat av: Linnea

Hmm, fa se, vad brukar jag göra till lunch. Pannkakor är alltid bra, vet inte hur goda dom blir med laktosfri mjölk och sa bara. Mina barn älskar wok sa ja brukar slänga ihop en kyckling wok med ris. Vi har sanna hära chicken nuggets ocksa som man kan köpa pa coop och migros som man slänger in i ugnen i tio minuter och sen är det klart, kan ocksa ätas med ris eller pommes om man orkar göra det. sen äter vi jätteofta rester fran middagen kvällen innan, rester är underskattat. Oroa dig inte över luncharna, de kommer ga jättesmidigt. Du verkar ha sa snälla barn hur som helst :P

2007-09-15 » 12:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback