Helgens bravader

Underbar helg. Den började fredag kväll så det är väl lika bra att börja där.
Jag, Valérie och Nicolas åkte till en kinarestaurang i en stad ca 1 mil från Court. De fick bestämma vad jag skulle ha. För det första så äter jag inte så ofta på kinarestaurang så att jag vet vad som är gott och för det andra så stod allt på franska - och sådana "kina-ord" kan jag då inte. Men som tur var så var min mat jättegod. Och jag åt med pinnar! Vilka krampkänningar jag fick. Smugglade med dem hem i väskan  sen..bild kommer såklart.
Vi pratade och hade det trevligt. Sen åkte vi till Bienne och mötte upp en vän till dem och hennes pojkvän. Satte oss på en jättemysig bar innan vi gick iväg till filmen. Nu kommer avslöjandet: Ja, man såg faktiskt hela filmduken. Men de kan verkligen inte ha översatt allt. För det var bara två rader, en på tyska och en på franska. I vanliga fall är det ju två rader samma språk. Fast kanske, de kanske läser lika snabbt som de pratar.. Bourne Ultimatum såg vi i alla fall. Den var väl egentligen bra men lite mycket action "springspring, kommer undan, med musik som gör att man får mycket ökad puls". Jag var ganska så trött också, den började kl.23. Sen tog vi oss tillbaka till Court och sängen.
Lördag. Efter många om och men kom vi tillslut iväg, nån halvtimma-timme försent sådär. Var framme i Genève vid 12.30-tiden. Mötte upp Marie utanför stationen och sedan bar det i väg på shoppningtur. Jag hittade äntligen en höstjacka! Bild kommer så småningom det också. När vi kände oss klara med shoppningen tog vi oss till parkeringshuset och Maries storastora bil. Åkte ut med strandpromenaden, Genève är verkligen vackert! Stannade på Migros och köpte yoghurt, choklad och mjölk. Gott! Slappade vid poolen, åt gott och sedan bar det i väg in till stan med bussen. Mötte upp fler aupairer och sen hade vi en mycket trevlig kväll all night long. Ja, bussen gick 5.45..Inga bussar på natten inte. Wierd. Blev inte många timmar sömn den natten.
Söndagen bestod av lite mer slappande vid poolen, strosning i Genèves gamla stan by day och en Caffe latte på Starbucks. Som jag inte fick i mig. Jag kommer aldrig att lära mig att dricka kaffe. Men jag försökte i alla fall! Tåg hem 20.14. Var såå trött. Hemma 22.35.
Men en helg att minnas i alla fall. Och tillbaka til Genève ska jag allt.

Ni märkte väl att jag lyckades göra en lång historia kort..tänkte att ni inte ska behöva sitta läsa i en sådär kvart..

image41
Genève by day.

image43
Genève by night.

Så, det var min helg det. Och nu är det redan tisdag.
Till något bra:
Förra veckan trodde jag att jag skulle jobba mån-ons själv denna vecka. Så är inte fallet. Imorgon är Valérie hemma, och jag har ledigt på förmiddagen för att de kom hem sent en kväll förra veckan. Så jag är glad! Halv dag imorgon. Ledig torsdag, åker då till Lausanne och au-pair möte. Och på fredag åker vi till Frankrike. På lördag är det födelsedag! Så resten av veckan ser mycket bra ut.


 

Kommentarer
Postat av: syrran

jag åt också med pinnar för ett tag sen.. på wokstugan, fick också lite kramp, så blev utskrattad av de andra :P skönt att höra att det inte bara är jag :P

2007-09-25 » 20:38:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback