Höst, eller?

Det går ju alltid över som tur är. Den där eländiga hemlängtan. Man har sina bra och sina dåliga stunder helt enkelt. Och som tur är så är de bra fler än de dåliga. Men det är jobbigt när det händer..

Hösten kom hit igår kväll. Regn och rusk. Trodde helt ärligt att vi blev bombade när blixten antagligen slog ner precis vid huset. Hjärtat satte sig i halsgropen ett tag där. Hjälp.
9 grader har vi haft idag.

Storhandlade för veckan helt själv. Lite läskigt men ändå ganska härligt att gå där och strosa mellan hyllorna, och se vad som verkligen finns! hittade en lite tacoshylla, tänkte att jag ska göra det en dag- till hela familjen. Inte så svenskt direkt men Såå gott! : ) Och så är det ju något som jag äter hemma med jämna mellanrum.

Avslutade dagen med att åka till badhuset i grannbyn med Valérie och pojkarna. Funderar på att köpa ett badkort. Få lite variation på träningen. Det var inte så dyrt. Kan till och med cykla om jag inte har tillgång till bilen, är nog bara ca 4 km. Tål att tänkas på...

image33

Kort som piffat upp mitt rum ytterliggare... Jag käner att jag borde bli lite bättre på att lägga in en bild lite då och då här också. Blir ju så mycket trevligare med lite färg.

Upptäckt SVT:s arkiv på riktigt nu. Bra att kunna se något svenskt lite då och då. Hamnade hipp som happ med ett Andra avenyn - castingen avsnitt igår kväll. Det var ju inte så tokigt. Har några avsnitt att se ikapp innan det blir en gång i veckan. Trevligt. Men inte ikväll. Det är tydligen Nicolas tur att välja film..hmm.. Vi har hållt oss borta från TV:n två kvällar nu, Valérie och jag. Men jag tror inte att vi kommer undan idag. Haha.

Allt är ju faktiskt toppen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback