Hösten är här

Nu hänger jag väl här egentigen lite för mycket. Ja, det blir en del internet när jobbdagen är slut men det är precis det som behövs när man känner sig lite nere. Under den stunden jag sitter här och pratar med familj och vänner så glömmer jag bort allt det jobbiga som varit under dagen och kan istället se fram emot nästa dag. Så ja, mitt internetsittande kommer att fortsätta. Jag står för det. Sen finns de ju inte så otroligt mycket mer att göra, och inte orkar man så mycket heller när man i 11 timmar tagit hand om 2 energiska barn.

Ledig förmiddag. Begav mig ut på en promenad och konstaterade att jag nog bor i ett av de fulaste husen i Court, som inte är upprustat på utsidan för fem öre. Men vad har jag egentligen för glädje av att huset jag bor i är målat? Tog mig också duktigt igenom dansuppvärmning, stretch och styrka. Härligt!
Det är tur att de inte äter så onyttigt i denna familj, då hade jag haft panik nu. Det är bara till frukost som det blir vitt bröd med sylt, vilket ju känns sådär. Rena rama GI-metoden är det faktiskt. Kött ca 2 gånger i veckan bara och jag äter inte så mycket av det vita brödet. Alla deras sötsaker är också alldeles för söta för min smak så det blir inget på den fronten heller. Ojoj, vad bra. Fast Milkachoklad har ni förstås sett att jag ätit. Det får  man göra om man är i Schweiz..haha.

Jag har två mycket bra veckor framför mig. I morgon är det au-pair träff och jag och Nicolas bestämde att jag tar ledigt på eftermiddagen så jag kan ta ett tåg runt halv 14 till Lausanne. Måste hitta höstjacka, för hösten är verkligen här. Och skor, och lite grejer till rummet. Shopping här kommer jag!
Har nog nu även bestämt mig för att det blir heldag i Basel på lördag - med en avstickare till Ikea. (Ja jag vet, har bara varit borta i 2 veckor och redan söker jag mig dit.) Men det kan ju vara bra att se hur det ser ut och vad de har för något (förutom heminredning då). Så vet jag vart jag ska åka om jag saknar något från Sverige. Jag är smart jag.
Helg, kortare dagar, ledig dag, Alperna. Ja, mycket att se fram emot denna och nästa vecka helt enkelt.

Jag vill ha mjölk! Det är inte klokt vad man kan sakna denna dryck som man tar helt förgivet hemma.

Jag tänker på er!

Kommentarer
Postat av: mamma

Du har det bra, verkligen. Aupairträff, shopping och äventyr! Vi tänker också på dig, blogga på... kramar

2007-09-05 » 18:55:43
Postat av: patricia

Hejhej maja! Jag ska också till Lausanne nångång imorgon, hur kommer du hem? Går tågen hem till dig efter mötet? För mitt sista tåg går nämligen 21.45.. Lite trist:/ Aja, vi kanske ses där! kramar

2007-09-05 » 21:40:25
URL: http://patriciafalinder.blogg.se
Postat av: Elin

Hej Maja! Det är roligt att läsa din blogg och se att du verkar ha det bra. Vi saknar dig här hemma ska du veta! Snart försvinner Lovisa, Malin och Amanda också.. Jag blir alldles ensam i Sverige tillslut. Ta hand om dig! Stora stora Kramar /Elin

2007-09-07 » 12:58:32
Postat av: elin

Det kan jag förstå att du saknar... Jag som saknar det bara under de här dagarna som jag äter medicin... Haha... din stackare... :)

2007-09-07 » 16:05:47
URL: http://nevnarien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback