Längtan

Oj vad jag längar efter att få dansa. Dansa på riktigt. Det jag dansar nu är egentligen inte alls det jag vill dansa. Det är knappt dans. Rörelser som hackigt sitter ihop. Med en uppvärmning som man inte blir varm av och som innehåller en stretchingövning, spagat.
Jag längtar efter att få göra en ordentlig uppvärmning.
Jag längtar efter att få göra en ordentlig Jorge-styrka även fast jag vet att jag håller på och dö när han kör med oss.
Jag längtar efter att få göra många och roliga diagonaler som samtidigt är en utmaning.
Jag längtar efter att få lära mig nya steg, nya kombinationer.
Jag längtar efter att få DANSA. Bli riktigt svettig. Ha otroligt kul.
Jag längtar efter att få känna känslan av utmattning efter ett pass, den känslan som även ger välbefinnande i kroppen.

Ahh..jag blir galen. Den där längtankänslan bara kom över mig när jag stod där på dansgolvet och försökte hänga med så smått på dansen. Jag måste verkligen hålla mig i form så att jag "lätt" kan börja ta klasser när jag kommer tillbaka. Måste kolla upp om det finns någon annan skola i närheten också. Efter jul kanske jag kan börja där om det vill sig väl.



image32

Kommentarer
Postat av: mamma

Undrar om din gymnasielärare läser detta.... då blir han stolt! Dansa på!

2007-09-18 » 13:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback