Oron minskar

Nu känns det bra. Tror jag.
Idag har jag pratat på bra. Och jag har fått det bekräftat att de också tycker det.
Nu gäller det att fortsätta, att inte vika ner mig.
Och hålla tummarna.
Prata om allt och inget. Om vad som helst som dyker upp i huvudet.

Lite dösnack för att tänka på annat.
Jag såg på Svensson, Svensson förut. Jag vet inte vad jag tyckte riktigt. Kul ibland men jag gillar de gamla bättre, men det är väl inte så ovanligt att man känner så. Kommer antagligen att fortsätta följa det i alla fall.
Upptäckt att de lägger ju upp ganska så många serier och annat på internet. Mycket bra. Jag kommer att kunna se det som jag vill se. Vad det nu kan vara. Kalle Anka på Julafton..fast inte på julafton då. Kanske.

Ny vecka stundar. 2 dagar med Valérie. 3 dagar själv fast på fredag blir det bara halvdag eftersom jag ska åka till Courtelary och lämna pojkarna. Umgås med Nicolas och Valérie på fredagkväll, bio bland annat och i helgen är det GENÈVE som gäller. Det ser jag mycket framemot. Äntligen får jag träffa Marie.



Lite mer planerat har jag så kan väl lika gärna redogöra lite eftersom jag inte har så mycket annat att göra när jag sitter här i soffan med de två och småtittar på franskaserier.

22-23 september: Till Marie i Genève.

28-30 September: Frankrike. Och födelsedag. Som jag tydligen ska fira tillsammans med tvåhundra fotbollsspelare (?!) Om jag fattat det hela rätt. Fast antagligen kommer de inte veta att jag fyller år. Det är bra. Farfadern däremot fyller år den 30:e. Därav vår vistelse hos dem denna helg.

6-7 Okober: Helg med Linnea! Vi får väl se vad vi hittar på. :-)

29 oktober-2 november: Familjen kommer! Jag längtar.

November: Vi pratade om en helg i Frankrike utan barnen. Och förhoppningsvis tar jag mig till London också för att träffa underbara personer.

December: Ja, är det snö så blir det förhoppningsvis skidor. 2 veckor kommer att spenderas i Frankrike. Över julhelgen är vi hos farföräldrarna och på nyårsafton befinner vi oss i.. *trumvirvel*.. Paris! Det kommer att bli något extra det.

Sen finns det såklart en hel del som ska stoppas in däremellan och nästa år hoppas jag kunna resa en hel del. Davos, Lugano, Toscana, Rom, Milano, Barcelona, Amsterdam. You name it. Vi får väl se hur mycket det blir tillslut..



Jag tror att jag kommer att göra slut på Kellogsen imorgon.På åtta mornar har jag ätit upp dem. Ojdå. Handling sker som tur är på tisdag.

Japp, det märks att jag endast skriver för skrivandes skull. På TV visas hur man gör soffor av kohudar..eller nått.

Nu till en viktig sak..hmm..
De som känner mig vet att jag är livrädd för katter, möjligen ovanligt, jag vet inte. När jag möter en katt på gatan går jag över till andra sidan - så är det bara. Jag tycker att alla katter har något ont i blicken (jag vet att det låter helt bisarrt) och här i Schweiz är det ännu värre. Kan knappt se en katt i ögonen.
Jag har alltid trott att katterna kommer att ta över världen en dag, det är det de planerar och det ser man i ögonen. Jag är nu ännu mer övertygad efter att ha träffat de Schweiziska katterna, möjligen är det de som kommer att ha högsta makten.
Jag vet, jag är inte helt normal. Men glöm inte att jag har varnat er..

Något som jag har ätit en hel del här är kokt fänkål. Det är faktiskt riktigt gott. Tro det eller ej,

Nej, nu får jag sluta svammla och gå och lägga mig.

Ny vecka - nya upplevelser och erfarenheter.

Ha det gott.

Kommentarer
Postat av: mor

Ja vi här hemma har märkt en minskad förbrukning på K. Ett tips: Köp 2 paket åt gången! Du är i ett nytt land med "nytt" språk och levnadssätt och du har bara varit där i 3 veckor än...... Franskan kommer, var så säker. Var dig själv!(dvs;envis) pussar

2007-09-17 » 08:27:07
Postat av: Anna

Jag avskyr också katter, så himla mycket. Man kan inte lita på dem!

2007-09-17 » 16:26:10
URL: http://annalena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback