Jag tror jag blir galen

Jag har ju som sagt försökt att få det lite fint i detta hus. Vilket är en ganska så svår uppgift. Vilket jag tycker är mycket synd. Men det finns helt enkelt inte så mycket fina grejer att dekorera med. Blommor existerar knappt till exempel. Men så har de två vaser stående på en skänk. Två vaser fyllda med torkade blommor. Fula torkade blommor. Upptäckte häromdagen att den ena faktiskt är en orkidée. Hur i sjutton kan man torka en orkidé??
I alla fall. Jag gick ju och köpte lite ranuklar för att piffa upp köket lite och hittade en liten vas som var helt okej. De tackade för de fina blommorna och allt var frid och fröjd och jag var i alla fall lite nöjdare.
Men så.
Efter lunchen häromdagen så börjar pappan i familjen att grejar lite på den där skänken. Plockar med lite papper och så vidare. Och gissa vad han gör.
Jo.
Han ställer fram de torkade blommorna på bordet!!! Förstör det fina. Tar bort det vackra ur ranuklarna som försvinner in i torkade smörblommor eller vad det nu är. (ajag har absolut inget emot torkade blommor som rosor och så. Det kan vara superfint. Fast inte här..)
Först tänkte jag att han ställde fram dem för att han ville slänga dem.
Men här kommer det värsta.
De står kvar.
Frågan är om jag ska våga slänga dem själv...
Fast nu var jag precis nere. Och han har städat på bordet (ena kanten brukar vara full av papper). Och ja.
De står kvar.

förresten. Jag blev ju faktiskt kär tre gånger förra veckan men har bara visat två av objekten än.
Här kommer den tredje.
image211

Kommentarer
Postat av: Joel

Jobbigt och bli kär tre gånger på en vecka :P

2008-02-05 » 14:13:41
URL: http://joelherko.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback