Varför?

Varför kommer inte jag på alla bra svar direkt. Nu sitter jag här med en hel bunt med meningar som jag bara skulle vilja slänga ur mig, men det är försent. Och det var kanske inte så farligt, det han sa. Det är helt säkert glömt redan. Men ändå, jag skulle vilja "försvara" mig direkt. Det är ännu svårare mot honom..
Så nu avreagerar jag mig lite så att jag kan somna ikväll.
Vi var ute ända tills klockan fem idag, det hade jag inte räknat med och därför hade vi inte städat upp alla leksaker innan vi gick ut utan jag tänkte att vi skulle hinna med det efteråt. Men så var vi alltså ute länge och kom hem samtidigt som N. Klockan var lite över fem och när han kommer hem blir jag ju automatiskt ledig. Men det var ju inte städat, så när vi kom in så sa jag att vi skulle städa upp allt duplo och jag satte mig också och hjälpte till eftersom jag kände en skyldighet att inte lämna honom med städningen. Det var svårt att få Gaël att städa men tillsammans fick vi i alla fall i allt duplo i lådan men det var fortfarande en hel del kvar. Klockan gick och jag ville verkligen ut och springa innan det blev för mörkt så jag gick upp på mitt rum och lämnade dem att städa klart själva, klockan var ju ändå halv sex..
Sen, vid matbordet säger han. Det är inte så bra att du lämnar dem själva att städa när det är du som har sagt till dem att göra det. HAN var ju för sjutton där. JAG satt där och städade på övertid. Det var tydligen inte "rätt" mot pojkarna. Jag försökte förklara att jag var ledsen, egentligen vill jag verkligen inte att vardagsrummet är ostädat när de kommer hem men idag sprack min planering,för FÖRSTA gången. Det mest störande är ju att jag faktiskt hjälpte till att städa, men enligt honom gick jag nästan direkt upp på mitt rum..
Sen sa han att alla kan ju glömma. Men jag glömde ju inte! Miss i planeringen bara ju! Försökte förklara det också, som vanligt förstod V (Tack och lov för det!) direkt medan N inte fattade någonting typ. "Alla glömmer vi någongång att torka av bordet eller diska upp kastrullen" avslutade han med..
JOJO, jag kan säga dig att du "glömmer" för det mesta att diska efter dig. VARJE tisdags morgon står det disk odiskad i diskhon eftersom det är han som har hand om disken på måndagskvällen då jag och V är på dans. Varje tisdag (och alla de andra dagar då han har haft ansvaret för köket kvällen innan) måste jag diska kastruller och formar efter frukost för att du har "glömt" det.
DET skulle jag vilja säga. Jag blir så irriterad!
Varför slängde jag mig inte ur det för?
Det finns så mycket jag vill säga som jag aldrig kommer att få ur mig.

Men bra, nu har jag avreagerat mig lite. 
Och så får jag inte gå på au-pair träff imorgon eftersom de ska titta på hus. Kanske hinner jag.. Såklart sa jag att "det är inga problem".
Jag är inte oansvarig och glömsk. Jag ställer upp och planerar.

NU ska jag försöka glömma detta och börja planera min närmaste framtid istället..

image229

Kommentarer
Postat av: Joel

Ja, sta pa dig nu :)

Svettiga halsningar fran Ghana ^^

2008-02-28 » 15:26:15
URL: http://faltstudieghana.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback