D e bar' å åk!

Är numera utrustad för skidbackarna. Hyrt utrustning och blivit 260franc fattigare, teoretiskt sätt. Jag betalar på lördag. Fast det får det vara värt, då kan jag åka fram till 30 april och då kanske jag inte tvekar att åka iväg över en dag som jag kanske skulle ha gjort om jag inte hade några skidor och var tvungen att hyra på plats. Och kanske betalar de lite av avgiften också. Vi får se.
Jobbigt att nästan ha förstora smalben för pjäxorna bara... Fast jag har övertalat mig själv att det nog är så att de består till större delen av muskler. Jag har muskulösa smalben jag! Peppapeppa.
Upptäckte även att höger fot/ben är någon millimetersmillimeter större för den skon kändes mindre..

Första åket blir på lördag. Då ska jag, N och pojkarna iväg. Gaël ska lära sig och vi får väl ta Romain på boben. Jag har ingen aning om var vi ska än dock. Jag tar väl med mig "the mössa" för säkerhetens skull om vi nu skulle hamna på en alptopp..
Fast finns det snö i Jurabergen så blir det nog dit vi åker.

Herregud. När stod jag på ett par skidor senast? Jag brukar kunna åka sådär lagom bra och fort utan problem.
Men ja, det är ju brukar det.
Ingen aning om hur det kommer att gå.
Satsar på träningsvärk på söndag ialla fall. Det är ett som är säkert.

Kommentarer
Postat av: mor

Lycka till i backen!

2008-01-25 » 16:57:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback