Paris

Det var inte fy skam det.
Slott har besökts (Versailles och Fontaine Bleu + att vi var har promenerat i chatêau de Rambouillets trädgård)
Några museum har hunnits med. La crypte dessous Notre Dame (ruiner under marken framför Notre Dame), Centre Pompidou  (moderna muséet) och Grand Palais (utställning om framtidens, och dåtidens, tåg.)
Vi har promenerat som bara den. Ätit på resturang (dyrtdyrt! tur att jag fick pengar av dem och att de betalade det mesta eller hälften åt mig) och sett på några filmer.
Vandrat på Champs-Elysées sent på kvällen, gjort Paris by night i bil och kollat in alla sevärdheter med påkostad belysning samt firat nyår med hur mycket (konstig) mat som helst och människor som skulle kunnat vara mina föräldrar - nästan allihopa i alla fall. Nyårsnatten varade till 06.12. Då sa jag tack för mig och gick upp och la mig. Sov väl en sådär max 4 timmar. Sen upp igen. Men det var trevligt även fast maten inte riktigt gillades av mina smaklökar.

Nu är jag tillbaka i Court, Schweiz och den vanliga vardagen. Fast jag börjar inte jobba förrns på tisdag så har några dagar på mig att komma in i rutiner igen. Mjukstart.
God fortsättning på det nya året allihopa.

image173

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback