Liiiten uppdatering

Jag kommer aldrig att bli en sån där bra bloggare som kastar ut nya inlägg och idéer till sina läsare hela tiden.
Just nu har jag verkligen inte tid att skriva. Jag har massor att berätta men det skulle bli alldeles för långt (och ta alldeles för lång tid att skriva..)

Skidåkning stod på schemat i lördags, men det blev det inget av. Jag, N och hans arbetskamrat tog bilen tiidigt till Grindelwald för att, för mig då, för andra gången stå på ett par skidor detta året. Men ja, det ösregnade när vi åkte och vädret var inte bättre i Alperna. Allt var stängt på grund av blåsten. Så vi tog en varm choklad på ett café och sedan åkte vi tillbaka, 2 timmar i bil med stopp vid Thunsjön för picknick i blåsten. Ganska trevligt ändå.
På kvällen tog jag tåget till Zermatt. Tänk, resan varade hela 3timmar och 40 minuter men det kändes inte så långt, möjigen för att jag bytte tåg 4 gånger..Sådana resor kommer inte vara lika vanliga på helgerna i Sverige..
Mötte upp Camilla i Visp (uttalas tydligen Fisp på tyska och på franska blir det Viège eller nått sånt..) Sen satt vi och laddade tillsammans. Linnea (ÄNTLIGEN!) och hennes australiensiska vän Emily mötte upp oss på tågstationen och sedan bar det iväg hem till Linneas lägenhet för lite vindrickande (De kom på den briljanta idén att hälla cola i mitt vin så att jag också skulle få känna mig lite sofistikerad och vuxen. För vin smakar ju verkligen blä.)
Sen drog vi ut på Zermatts gator (gata??) och FÖR FÖRSTA GÅNGEN SEN I SEPTEMBER(!!! ) var jag ute på ett ställe med folk och musik. Camilla hade ungefär samma (pinsamma??!) utgångsläge. OJOJ, vad vi snabbt bestämde att det här ska vi göra igen. Ut snart igen ska vi. Och där med basta!

Nej, lite läsning nu tror jag. Måste också hinna med att bli lite sofistikerad. Borde se på rapport också, men får vänta med det tills imorgon. Rapport-maraton kanske..haha. Vi ska även planera klart Rom. 2 veckor kvar!!

image231

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback