Lite mer diciplin nu

Idag vaknade jag inte av min väckarklocka som ringde 7.10 utan av Romain som ropade IL NEIGE PAPA! ungefär klockan 7. Verkligen inte det roligaste sättet att vakna på då man varje kväll när man går och lägger sig ber en tyst bön om att de ska sova i alla fall till klockan 8..haha. Men vi hade en bra dag ändå förstås..

Idag har vi haft högläsning på schemat. Alltså inte jag och pojkarna utan jag och V. Och såklart var det jag som läste. Vi tror att detta kommer att utveckla min franska ytterligare så vi ska köra på det några kvällar i veckan. Jag läser - hon rättar. Det var ett tag sen jag läste en lång text innantill på franska. Det är svårt men ska bli kul att känna förbättringarna om några veckor.

Går in extra mycket för att hitta vänner som bor nära mig. Facebook är ju en ganska så bra grej faktiskt. Ska srkiva lite mail till folk som anmält Bienne eller Moutier som sin hemstad. Vore ju otroligt kul att få en umgängeskrets här uppe också. Hoppashoppas!

Nu, ett skärgårdsdoktorsavsnitt (vilka minnen! Verkligen bästa programet för några år sedan..) sen sova.
I morgon är det återigen en ensamdag med pojkarna (De flyter på rätt bra nu faktiskt!) och sedan tar jag bilen till Bienne för lite inköp till le spectacle nästa helg. Mysa på ett café resten av kvällen tror jag.

En till Zermatt bild. Matterhorn.
image233

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback