Fullt upp

En händelserik helg väntar.
Jag ska snart börja packa en övernattningsväska och Inte glömma tandborsten, bestämma mig för vad jag ska ha på mig ikväll och så är det väl dags för att hämta posten också mitt upp i alltihop..

I eftermiddag sätter jag mig på tåget till Göteborg, där möter jag upp Hanna. Lite franskaprat och lite mat intar vi innan vi slår oss ner i salongen på konserthuset för att lyssna till ljuv musik. Miss Li med symfoniorkester (om jag har fattat det hela rätt). Måste ärligt erkänna att jag inte hört mycket av Miss Li, hon slog ju liksom igenom när jag var i Schweiz. Missat en hel del. Men det jag har hört har varit riktigt bra.

Natten tillbringas i lilla Hajjom och sedan tar vi bussen tillbaka till den stora staden. Make-up kurs på Make-up store, står på programmet. Ska bli spännande. Jag är sämst på smink och allt vad det innebär så jag kan behöva lite hjälp helt klart.
Tar mig nog en liten titt i några affärer också innan jag låter tåget föra mig hemåt.

Väl hemma är det bara att äta, fräscha till sig och bege sig till Stadsteatern tillsammans med pappa. Vi ska stå i garderoben på Falköping revyn- Teaterboven ger eko. Hoppas att jag även får möjlighet att se den. Den ska vara bra, har jag hört.
Men kvällen är inte slut där.
Pappa är efteråt snäll och skjutsar ut mig till Sofia i lilla Torbjörntorp. Hon har muckat och det ska firas!
I alla fall en liten stund för mig innan jag tar med mig Amanda och åker hem för lite vila.
Söndagen består av rep, rep, rep.
Och på kvällen är det styrelsemöte hos mig.

Jag kommer inte att gå sysslolös denna helg, inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback