Bakom hörnet stundar advent

Haft en dejt med tandläkaren idag.
Sådär lagom roligt. Halva munnen är fortfarande bedövad, jag drar mig för att le bland folk ett litet tag till..
Tog en promenad dit bort. Härligt att se att det hade frusit på, krossad is lite varstans på trottoaren.
Snart är det första advent. Julkalender, mys, tända ljus, stjärnor och stakar i fönstren. Jag missade decembermånad fram till jul förra året. Min by var kass på att adventspynta. Ingen julkänsla alls infann sig när man var på promenad. Min familj bakade inget, pysslade inget och skickade inga julkort. När man är van vid sådant så känns det lite konstigt att inte förbereda sig för vad som komma skall, hela december. Men visst, folk får väl ha det så om de vill.
Men jag ska ha det så traditionellt som det bara går.

Börja spåna på julklappar borde man också göra..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback