Tillbaka i skolan

Idag har jag hälsat på mina gamla lärare från gymnasiet. Det är faktiskt exakt ett år och tre månader sedan jag tog studenten. Och då alltså ett år och tre månader sedan jag träffade dem sist.
Vi var med på två lektioner, kultur-och idéhistoria med ettorna samt samhällskunskap A med treorna. Vi upptäckte att en hel del kunskaper satt kvar från ettan och våra underbara KuHi lektioner. På samhällen kändes det som om att det var igår jag satt där själv i trean och antecknade fort som en gnu.
Tittade på en balettlektion med ettorna, tänk där har jag själv stått och kämpat med handen på stången. Jag minns knappt hur det var i början, men jag kan nog vara ganska så säker på att mina ben var helt slut efter varje gång..

Nu ska jag börja göra mig redo för en ny vecka med lektioner.
Mitt jobb är ganska så underbart ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback