Höjden av knäpphet?

Var på biblioteket igår och letade bra böcker att läsa i helgen och jag hittade två (varav den ena tog slut redan igår..sträckläste ett antal timmar..). Jag hittade också en annan bok. En mattebok faktiskt. Matematik 4000 för kurs B. Jag lånade den och idag har jag suttit och löst ekvationer, polynom och ritat fina trianglar.
Helt frivilligt.

Egentligen är det väl sådant som man inte borde avslöja om sig själv, sådant som skrämmer bort folk och gör att man tillsist blir ensamast i världen.. haha.
Det råder väl dock inget tvivel på att jag får konstiga ryck ibland så..
Matte är ändå riktigt kul, och faktiskt blir det roligare om man inte gör uppgifterna under press.
Trevligt att gnugga geniknölarna lite, och hitta tillbaka till matematikkunskaperna. De finns där fortfarande även om det tog ett tag att få fram dem, var ändå 3 år sedan jag hade min sista mattelektion.

Idag har jag också tränat, ätit, läst ute i det fina vädret och sett på film.
Ni vet, sådant som en normal människa gör under helgen. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback