2008, vilket år!

Välkommen år 2009.
Men vad hände egentligen år 2008? En lite resumé.
 
- De första dagarna på året spenderades i Paris. Nyårsmiddagen tycktes aldrig ta slut (maten alltså, annars var det ganska så trevligt) och vi sprang runt på museum och grejer varje dag innan och efter årsskiftet.

- Jag åkte skidor i Alperna för första gången. Och överlevde! Jag tog även boben till hjälp när jag skulle ner en gång, livsfarligt men otroligt roligt var det.

- Jag hade hemlängtan en så där tusen gånger men jag trivdes som fisken i vattnet ganska många dagar också..

- 2008 var året då jag besökte 5 huvudstäder. Paris (x2) Bryssel, Bern, Rom och Stockholm. Lägg sedan även till Milano, massa städer i Schweiz , Poiseux och Lyon så måste jag ändå säga att jag är ganska så nöjd med mitt resande. Lyckas nog inte slå det detta året.

- Som sagt, jag åkte till Paris igen i juni och blev blixtförälskad i denna underbara stad. Där ska jag bo en gång i mitt liv!

- Min franska utvecklades, och någon gång i februari kände jag att spärren verkligen släppte. Jag kan ju det här! Jag hade långa invecklade samtal på detta underbara språk, vi diskuterade allt möjligt och jag förstod filmer på franska (även om fast fransk text kändes bra att ha också ibland).

- Självförtroendet ökade. Massor. Jag vågar mera.

- Jag passar barn, och jag passar barn lite till. Jag vet nu hur man passar barn, och hur jobbiga de är. Men som tur är så har de ju sina söta stunder också. :-)

- Jag firar midsommar i Yverdon-les-bains med midsommarstång och allt! Blickarna från schweizarna är många men vi bara ler och fortsätter med våra grodhopp. Det är ju faktiskt inte konstigt att folk från andra länder tycker att vi svenskar är lite konstiga av oss.. Jag menar, dansa runt pinnar med blommor, ha tända ljus på huvudet, kräftätning med snapsvisor : jag vet inte om det räknas som normalt utanför Sveriges gränser..

- Jag tar tåget till Milano, möter upp Johanna och vi mår gott på hotell mitt i centrum. Får en dos trumkår och längtar lite till hösten.

- Jag kommer äntligen hem efter ett år fyllt av upplevelser. Paniken infinner sig dock ganska så snabbt. Vad göra nu?

- Jag har ett sådant flyt, och tydligen befinner jag mig på exakt rätt ställe vid rätt tidpunkt. Jag får jobb som danslärare på musikskolan!

- Jag jobbar och sliter, koreograferar och planerar. Tufft är det, inte alltid kul men ändå hur bra som helst.

- Jag fyller 20 år med pompa och ståt. Kära vänner firar mig och jag mår bra bra.

- Hösten är sedan annars ganska så fylld av jobb men jag hinner med att träffa lite vänner då och då.

- I november befinner jag mig på rätt ställe vid rätt tidpunkt igen. Jag kommer med i Musikalen Me and my girl. Repar flera kvällar i veckan och det är underbart att få dansa på en scen igen.

- Sverige ter sig som bäst i december i en vit vinterskrud och faktiskt kom det en hel del snö. Jag myser och mår gott.

2008 har varit ett riktigt bra år.
Jag tror på att 2009 blir lika trevligt det.
För jag ska:
-fortsätta att jobba som danslärare på musikskolan
-försöka ta mig ner till Schweiz och Paris någon gång under året.
- börja plugga, och förhoppningsvis blir det till logoped i Linköping.
Jag håller tummarna.

God fortsättning på det nya året!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback