Mars

Marsmånad och vädret pendlar. Kallt, varmare, snö, regn, kallare igen, sol, massa moln, ytterligare lite vårkänslor igen men som förstörs av snö dagen därpå och idag blåser det så det står härliga till. Verkar inte riktigt kunna bestämma sig..
Men men, det är ju så det "ska" vara.

Det är äntligen bestämt att jag ska börja kursen Bakteriell Patogenes! Mycket spännande. Dock kommer jag att komma ungefär en halvtimma försent till varje lektion eftersom tågen går som de går och jag slutar lite för sent för att hinna med ett bra.. men lugn, jag har redan skrivit ett lite pinsamt mail till min kurshandledare och frågat om det är okej.. och det var det! Så laddar jag med att bekanta mig med Louis Pasteur, Robert Koch och de andra grabbarna som höll på med så spännande grejer som bakterier och sjukdomar.
Trevligt.
Risken är väl dock att man kan bli hypokondriker efteråt..
Men det får man ta, mycket intressant ämne.
Och jag ska få plugga. Inte helt fel. Lite nervös inför den tenta som vi ska skriva bara..tror att det är en inlämningsuppgift.
Jag lär nog fråga mig själv, vad i sjutton har jag gett mig in på?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback