Italienska pärlor



 

Både Milano och Rom besökte jag när jag bodde i Schweiz ,den italienska glassen är ju inte helt dum om man säger så.. Tyvärr byggde de om il Duomo när vi var där så någon helhetsbild på den blev det inte, massa ställningar i vägen samt att de hade någon sorts scen utanför.
Rom är en klar favorit. En stad att återvända till. Vi var där under påskveckan 2008 som också visade sig bli Roms regnigaste vecka. Det hade tydligen aldrig regnat så mycket som det gjorde då.. liten miss i beräkningen men det var bara att köpa paraplyn och se glad ut.
Och ja. Jag drar mig för att plugga så jag kollar på fina bilder istället och drömmer tillbaka lite. Men kvällen är ju ännu ung så tid finns till lite av varje. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback