Möbler och Paris

Igår när vi satt på altanen på jobbet började en gubbe bära upp en massa möbler (en hel del teak!) ur källaren brevid. Fina grejer såg det ut att vara, telefonbord (ni vet, sånt där med sits och ett ställe att ställa telefonen på), soffbord och fåtölj med mera. Jag sa lite på skoj "hoppas han inte tänker åka till tippen med det där, kanske finns något man vill ha". En stund senare sa en arbetskamrat att han hade pratat med gubben och javisst, han skulle till tippen! Så jag sprang ut och kollade in möblerna. Tyvärr, tyvärr, tyvärr var telefonbordet (som var finast) skavt i kanterna och på lådorna. Annars hade jag lätt givit honom en slant för det.
Hann dock med lite second hand fynd innan jobbet igår. En finfin picknickkorg med grönrutigt tyg innuti. Jag blev lite kär.

Och så kan jag inte låta bli att tänka tillbaka på var jag var för ett år sedan.
Jo. Här.




Kommentarer
Postat av: Matilda

typiskt på telefonbordet!



vart var du för ett år sedan?

2010-07-01 » 15:12:36
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Lilla Fröken

Vad fint att du hittade en picknickkorg. Kanske du kan få lite inspiration till god picknickmat i mitt senaste inlägg då. :) Trevlig julikväll!

2010-07-01 » 18:05:21
URL: http://ellikaramelli.blogg.se/
Postat av: Matilda

ahaa (ajdå, såg RUBRIKEN först nu.. och där står det ju klart och tydligt paris. haha!)



vad härligt med en månad där! själv har jag aldrig besökt staden!

2010-07-01 » 22:27:33
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback