Schweiz

Tillbaka efter några underbara dagar i Schweiz med bland annat bröllop och fint väder. 30grader i Genève när jag landade i fredags kväll. Jag trodde piloten skämtade..

Huvudmålet med resan av en väns bröllop. Vi började i kyrkan och avslutade med att skicka upp lanternor (heter det så på svenska?) utanför salen där middagen hölls. Däremellan hann vi med en apéro och en bilfärd i kolonn efter brudparet. Varningsblinkers på, tuta högfrekvent och ladda med godis i bilen så är du redo för en färd i bröllopsfölje genom schweiziska byar.

Hann även med ett dopp i lac de Neuchatel, en tur till Lausanne och att återse familjen jag var au-pair hos 2007-2008. Intensiva dagar.

Efter ytterligare en kort mellanlandning hemhemma så är jag nu tillbaka i min lägenhet och på måndag är det terminsstart. huj, vad tiden går!

Nej, klockan är lite för mycket egentligen. Godnatt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback